Senang2 Jer Nak Lambatkan Solat

Assalamualaikum..

ingatkan nk buat entry ni td...sebab bb bermasalah sket...bru sekarang da okay...huhu

ok..back to the topic..ak sbnrnyer nak wat sedikit teguran la...walaupun sbnrnyer xlayak berbuat demikian....tp sebagai seorang Islam kita kenalah saling ingat mengingati antara satu sama lain...

mungkin perkara ini korang rasa tidaklah menimbulkan isu yang besar sangat...tp bagi aku...ia satu yang agak merimaskan ak...xtaw la knape...kalo secara tidak sengaja tu xpela weyh...mcm tertido ke...mcm ak nie...honestly ak ckp ak mmg ske tido siang hari...tp xdela smpai lmbat2 kn solat tu...kalo ade pn sbb ak trlebih tido...huhu...

agk2nyer mcm ni la ak tido (gmbr sekadar hiasan)
okay...smbung lagi topic tadi..ape yang ak nak katekan ni...bknnyer aknk bangge diri ke ape...juz teguran utk kebaikan kita bersama...dan untuk diri aku sndiri...ni ade lagi satu situasi yang ak nak share ngan korang..

situasi ni berlaku masa ak pegi solat terawih tadi...mmg semenjak start bln puasa ni mmg xprnh miss...yela kn...jarang dapat peluang untuk berpuasa di rumah..tahun dpan kt universiti lak kn...huhu...ok2...back to topic again...dipendekkan cerita tadi...masa tgh solat terawih ni...ade la seorang hamba Allah ni yang datang solat sekali bersama masa aku datang tu...waa bagosnyer...alhamdulillah...

tapi bila nak bangun untuk menunaikan rakaat yang seterusnya..si dye ni ddk jer...bila abes alfatihah baru nak bangun dan takbiratul ihram...ish3...ni yang ak kurang suka ni...bkn ape...kita yang nak beribadat ngan Allah ni kenalah ikhlas...bukan dengan cara main2...mksd ak...kalo nk solat tu wat care nk solat...ikut dri awl ke akhir...kan bagus tu...

itulah...sedikt sebanyak ulasan yang ak nak bagi mlm2 nie...hope korang ambil iktibar yer....sekian

5 comment:

  • aimie amalina says:
    August 14, 2011 at 5:25 AM

    betol!
    huu..semoga kite x lengah2 la dlm hal solat an =)

  • mr Flux says:
    August 14, 2011 at 6:20 AM

    insyaallah.. =)

  • Anonymous says:
    August 14, 2011 at 12:01 PM

    dia penat

  • This comment has been removed by the author.
    asy faro says:
    August 15, 2011 at 2:30 AM

    This comment has been removed by the author.

  • mr Flux says:
    August 15, 2011 at 10:21 AM

    thnx follow asy faro...

    bagos la..lgi2 di bln yg mulia ni..

    mmg minat k-pop ni...hehe

    marvel?? will check it out

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Archive

Total Pageviews