Ramadhan Datang Lagi !

Assalamualaikum..

bulan ramadhan tiba lagi...alhamdulillah...dapat jugak merasa nikmat ramadhan pada tahun ini...bukan nye selalu...setahun sekali kn?

td tengok kt TV1 psl nk tw pengumuman puasa oleh Penyimpan Mohor Besar Raja2...bile dpt tw esok puasa...cpat2 ak siapkan diri ke masjid untuk solat terawih...(hehe...excited ni) abes solat isyak kt rumah...naek la motor ke masjid yang xbrape nk jaoh tu (malas nk jln kaki cmtu la...huhu) ...untuk malam ni ak rajin la sikit...wat full 20 rakaat + 3 rakaat solat sunat witir...esok2 nyer wat 8 jela...huhu..td abes terawih pn kol 9.45 mlm...tu pn imam nye da express da tu...kalo tak...lagi lmbat la jwbnye..huhu

malam ni xleh la nak tido lmbat sgt coz nanti nak bgn sahur...da la ak nie pyh sket nk bangun..huhu...hopefully dengan datangnya bulan penuh mulia ini...dapat memberi peluang kepada semua muslim untuk mengerjakan ibadat serta mendekatkan diri kepada-Nya serta merubah kepada yang lebih baik...Insyaallah... ^^

*jangan lupa niat puasa taw...


sekian ^^

INFO : BIASISWA JPA BAGI PIDN 2011


Assalamualaikum.. ^^

banyak tol entri yang ak wat utk arini...bila da rajin cmni la...hehe

ok2...berbalik kpd main topic...permohonan JPA bagi Program Ijazah Dalam Negara bagi tahun 2011 akan dibuka pada 1 Ogos 2011 pada pukul 11 pagi...bagi sesiapa yang rase dirinya layak untuk mohon...try la ok...rezeki kalo dapat bagos gak =)

utk mohon JPA...pegi je kat link ni

http://esilav2.jpa.gov.my

tunggu sampai 1 Ogos baru bukak taw...ape2 nti ak update...okay...

untuk maklumat lanjut mengenai permohonan ini...leh rujuk kat link bawah ni

http://esilav2.jpa.gov.my/​esila_new/pdf/2011_PIDN/FA​Q_PIDN_2011.pdf

sekian...harap maklum..

Music Bank K-Chart : 29 July 2011

addicted ngn korea nyer pasal...ak akan wat kan entri ini...setiap minggu la(bergantung kpd kerajinan ak..huhu)




TOP 5 THIS WEEK !


01. Miss A - Goodbye Baby
02. 2NE1 - I Am The Best
03. MBLAQ - Mona Lisa
04. 2PM - Hands Up
05. T-Ara - Roly Poly


♬ Comeback Stage ♩ ♪ ~


- Miss A [Love alone + Good bye Baby]
- Infinite] [Amazing + Be Mine]
- Teen Top [Beautiful Girl + Don't Wear Perfume]

♬ Men's Fragrance ~ ♩ ♪

- Homme(Changmin & Lee Hyun) [ Man Should Laugh]
- HwanHee [Love Pain]

♬ Music Bank HOT Stage ♩ ♪

- Hyun [Bubble Pop]
- MBLAQ [Mona Lisa]

♬ Brand New SOUND ♩ ♪

- Z:ea [Heart for 2]
- NS Yoon [I Also want to See]
- Brave Girls [Easily]

★ ★ Today Music Bank
- Lee Sung Jung Band [Break the Wall]
- Hitt Good Night]
- Piggy Dolls [Know Her]
- Rumble Fish [I love you I love you]
- - Block. B [Tell your boss]
- Can [To You]
- J.ae feat Jiggy Dog [Super Star]
- Girls' Day [Hug Me Once]
- Mighty Mouse [LaLaLa remix]
- CSJH - Dana & Sunday [One More Chance]
- T-ARA [Roly Poly]


Bingkisan Hidup : Perjuangan Ashraf @ Aleesha Berakhir


nampak sopan jer gmbr kat atas ni kn?? tp sbnrnyer...beliau dilahirkan sebagai LELAKI ! !...byk kali da masok surat khabar disebabkan tindakan nya yang ingin menukar jantina dan nama kpd nama wanita..ape pn...meh lihat story kat bawah ni...juz share jer...

KUALA LUMPUR – Pada tahun 1985, lahir seorang bayi yang diberi nama Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz. Bayi lelaki milik pasangan Mak Yah dan Abdul Aziz tersebut sempurna segenap bentuk sifatnya tanpa sebarang kecacatan. Bayi tersebut dibesarkan dengan penuh kasih sayang oleh kedua ibu bapanya.


Dari kecil lagi, Mak Yah sudah melihat ciri-ciri kewanitaan yang wujud di dalam diri anaknya itu. Namun, apalah daya seorang ibu untuk menghalang kecenderungan semulajadi yang semakin menonjol itu. Ashraf terus membesar dengan sifat kewanitaan yang makin terserlah.


Abdul Aziz, 60, pula menceritakan bahawa dia tidak pernah mengalami sebarang masalah untuk mendisiplinkan anak-anaknya. Namun berhadapan dengan Ashraf, dia mengakui bahawa tidak dapat menyelesaikan masalah ‘keperempuanan’ anaknya itu.


Ketika di alam remaja, ayahnya memberitahu bahawa suara Ashraf tidak bertukar garau sebagaimana kebiasaan remaja lelaki lain yang akil baligh dan lenggok jalan anaknya itu membayangkan seorang gadis sunti. Ini menambahkan lagi kerisauan Abdul Aziz.


“Adiknya pernah memotong rambutnya (Mohd Ashraf) seperti tentera, tetapi kami tetap melihatnya seperti seorang wanita, bezanya hanya rambut dia pendek,” katanya.


Menurut ayahnya lagi, biar apa pun yang mereka sekeluarga lakukan pada Ashraf, anaknya itu tetap dengan sifat kewanitaannya.


Menyebut mengenai pekerjaaan Ashraf, menurut Mak Yah, dia difahamkan bahawa anaknya bekerja di Putrajaya, namun tidak memberitahu apa perkerjaan sebenar anak lelakinya itu.


Tanpa pengetahuan Mak Yah dan Abdul Aziz, Ashraf yang memiliki diploma dalam bidang perubatan itu dikatakan telah menjalani ujian perubatan dan hormon di Pusat Perubatan Pantai Kuala Lumpur pada sekitar tahun 2007 dan dikatakan layak untuk bertukar jantina.


Kemuncak kepada ‘proses kewanitaan’ Ashraf berlaku ketika kedua ibu bapanya itu berangkat ke Mekah untuk menunaikan ibadat haji pada tahun 2009, apabila mengambil keputusan sendiri untuk menjalani pembedahan menukar jantina di salah sebuah hospital di Thailand tanpa pengetahuan kedua ibu bapanya itu.


Meskipun pembedahan tersebut berjaya memuaskan naluri kewanitaan Ashraf, dia berdepan dengan kemarahan ibu dan ayah apabila mereka bertindak membakar semua pakaian perempuan miliknya serta menghalaunya keluar dari rumah.


Menurut Mak Yah, meskipun Ashraf dihalau dia tetap pulang ke rumah ibu bapanya, namun anaknya itu hanya berani tidur di dalam kereta sahaja.


Hidup terbuang dari keluarga tidak mematahkan semangat Ashraf untuk menjadi lebih wanita apabila memfailkan petisyen kepada Mahkamah pada 15 Mei lalu bagi membenarkannya menukar nama Mohd Ashraf Hafiz kepada ‘Aleesha Farhana’, bagi memudahkannya menguruskan kehidupan seharian, selain mahu memasuki universiti melanjutkan pengajiannya.


Petisyen yang difailkan selepas Ashraf menukar jantina itu dikendalikan oleh peguamnya, Horley Isaac dan Peguam Kanan Persekutuan, Adha Abu Bakar, serta kes tersebut didengarkan di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi, Hakim Datuk Mohd Yazid Mustafa.


Bagaimanapun, pertisyen yang dikemukakan itu ditolak oleh Mohd Yazid dengan alasan bahawa meskipun Ashraf pernah melakukan pembedahan pertukaran jantina, ia tidak boleh dijadikan hujah untuk mahkamah meluluskan permohonan itu.


Kekecewaan Ashraf jelas terbayang apabila mendengar keputusan hakim Mahkamah Tinggi itu apabila menyatakan dia lebih rela mati untuk memperjuangkan matlamatnya menukar nama di atas kad pengenalannya dan nekad untuk mengemukakan rayuan terhadap keputusan tersebut.


Namun, hasrat Ashraf itu tidak kesampaian apabila terlebih dahulu dilaporkan meninggal dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, 5 pagi tadi akibat serangan jantung yang tidak stabil atau ‘unstable angina with cardiogenic shock’.


Maka dengan itu maka tamatlah perjuangan Mohd Ashraf Hafiz untuk menjadi seorang ‘Aleesha Farhana binti’ Abdul Aziz dan menurut Abdul Aziz, jasadnya dijangka disemadikan selepas solat zohor di Seberang Takir sebagai seorang lelaki.


Semoga Allahyarham Mohd Ashraf Hafiz diberikan pengampunan oleh Allah S.W.T serta dicucuri rahmat ke atasnya, Al-Fatihah.


sumber


*Kesimpulan : jadikan ini sebagai satu pengajaran...fikir dulu sebelum ingin melakukan sesuatu keputusan supaya tidak membawa masalah kepada orang lain...sekian

CARTA MUZIK MUZIK 26 : 30/07/11

01. Meet Uncle Hussein - Pokok

02. Faizal Tahir - Karma

03. 3 Suara - Beribu Sesalan

04. Yuna - Penakut

05. Alyah - Kisah Hati

06. 6ixth Sense - Cinta Matiku

07. Salma - Aku Permata

08. Mila - Bebas

09. Nubhan - Mata Hati

10. Hafiz - Awan Nano

11. Drama Band - Babak Pertama

12. Shahir - Luar Biasa

13. Akim - Janji

14. Sofaz - Maaf Dari Hati

15. Estranged - Pengganti

16. VIP - Lagu Sedih

17. Adira - Ilusi

18. UK's - Lepaskanmu Kerana Terpaksa

19. Tomok - Bagaikan Bidadari

20. Mohd - Nasib

***********************************************
Pencalonan Baru

01. Grey Sky Morning - Hilang Rasa Cinta

02. Stacy - Kisah Dongeng

03. Anuar Zain - Sedetik Lebih

***********************************************
Lagu Terkeluar

01. Adam - Kau

02. Bunkface - Dunia

03. Spider - Kitasatu

untuk mengundi...pergi je kt SINI untuk mengundi lagu2 yg sedia ada dlm carta...pastikan mendaftar sbg ahli sblm undi...okay...bagi sesiapa yg tidak sempat tgk Muzik Muzik td...leh check kt TONTON...search je muzik muzik 26 konfem kluar... ^^

okay...sekian..

FIFA WORLD CUP QUALIFIER : MALAYSIA VS SINGAPORE

Location : Stadium Nasional Bukit Jalil
Masa : 8.45 mlm


vs

ini merupakan perlawanan timbal balik kelayakan piala dunia 2014...bagi perlawanan kali ini...ketua jurulatih kebangsaan, Datuk K Rajagobal membuat beberapa pertukaran memandangkan Safiq Rahim tidak dapat bermain kerana menerima kad merah pada perlawanan yang lepas..tmpatnya diganti oleh Ismail Faruqi...manakala Aidil Zafuan kembali dalam kesebelasan utama menggantikan Muslim Ahmad...manakala bahagian serangan diketuai Safee Sali dan Abdul Hadi Yahaya..

lebih 85,000 penyokong Malaysia turun ke stadium bagi memberikan sokongan kepada pasukan Harimau Malaya...dan kira2 500 sahaja dari penyokong singapore...

seawal minit ke-4, Malaysia sudah diuji oleh satu hantaran cantik tp dapat diselamatkan penjaga gol, Khairul Fahmi yang kembali setelah kecederaan dialaminya..sepuluh minit berselang, sekali lagi gawang malaysia diuji...

Aidil Zafuan yang diturunkan masih lagi bergelut dengan kecederaan yang baru pulih...ekoran itu, pada minit ke-20, Muslim Ahmad dibawa masuk menggantikan Aidil bagi mengelakkan kecederaan terok lagi berlaku...permainan agak seimbang bermula pada minit ke-20 setelah beberapa gerakan berjaya dilakukan tetapi tidak berjaya masuk ke gawang singapore...

minit ke-38 menyaksikan detik cemas antara penjaga gol malaysia dengan pemain Qiu Li dari Singapore yang berjaya menyekat bola dari masuk ke kawasan gol...satu lagi percubaan bahaya dilakukan pada mnit2 akhir 1st half apabila kelalaian pertahanan memberi ruang kepada singapore untuk melakukan hantaran tetapi gagal disempurnakan setelah sekali lagi Khairul Fahmi menyelamatkan percubaan tersebut...1st half berakhir dengan 0-0

2nd half bermula...malaysia menunjukkan penguasaan dan beberapa gerakan berjaya membolosi bahagian pertahanan singapore...hasilnya, pada minit ke-58, gol berjaya disumbangkan oleh Safee Sali hasil hantaran S Kunanlan...kedudukan kini 1-0...Malaysia memerlukan satu gol lagi untuk layak ke peringkat kumpulan...

malangnya, gawang malaysia akhirnya bolos pada mint ke-73 disebabkan kesilapan pertahanan yang gagal menyekat kemaraan pemain Shi Jiayi yang mudah melorong masok gol yang bermakna bagi pasukan pelawat bagi menjarakkan kedudukan aggregat kepada 6-4.....(slh defend lagi???)...

kedudukan kekal hingga wisel penamat...

**********************************************

conclusion ak la...campur2 la perasaan ak ni...kecewa ade..sakit ati ade...marah ade...kecewa sebab malaysia gagal ke pusingan seterusnya...sakit ati sebab pemain singapore banyak wat hal...marah sebab melengahkan masa...paling xtahan mase keeper singapore mengadu sakit kepala...(mcm bdk kecik lak ak tgk...)...sori la if ade pembaca dari singapore baca entri ni yer...harap maklum

ape pn...malaysia da lakukan yang terbaek untuk negara...tahniah sekali lagi...cuba lagi untuk kelayakan 2018 pulak...

misi sekarang...sokong pasukan olimpik kita pulak...okay =)

p/s : maybe pasni pemain singapore leh tukar bidang kpd lakonan pulak...huhu...sori again to singaporean

TUTORIAL#3 : MELETAKKAN ADS CHURP2 DI BLOG

Assalamualaikum.. ^^

memandangkan ramai blogger da mula wat akaun churp2 ni...ak pn secara rasmi nye da join jgak...

btw...follow my twitter ye...baru buat...click here

cara ini ak dapat masa ber-blogwalking td...hehe...nk taw meyh tgk bwah ni

credit to L.S memories blog to make this tutorial...i just share this..

okay..lets start..

STEP 01..

go to DESIGN-->PAGE ELEMENT-->ADD A GADGET

STEP 02..

CHOOSE "HTML/JAVASCRIPT"

STEP 03..

INSERT CODE AS BELOW

LINK CHURPCHURP" target="_blank">LINK PICTURE" width="120" height="120" />

THE LINK CHURPCHURP SHOULD BE REPLACED BY THE LINK OF THE CHURPCHURP...LIKE BELOW

THE LINK PICTURE CAN BE REPLACED BY THE IMAGE LOCATION OF THE CHURP2...LIKE BELOW


ADDITION : IF YOU WANT THE BANNER CAN MOVE...USE THIS CODE...




The code just now i teach



THE PLACING WILL BE LIKE THIS..


HOPE IT WORKS...

TRY IT BY YOURSELF OK!...

source

p/s : sambil2 tu leh la klik2 churp2 ak skali...sme2 jana pendapatan...hehe



WORDLESS WEDNESDAY #4

Assalamualaikum.. ^^

Its Wordless Wednesday again...

okay...lets see for this week..

specially dedicated to all muslims all around the world..

'till next time..

TUTORIAL#2 : CARA UNTUK LETAKKAN TULISAN BIRU UNTUK STATUS/KOMEN FACEBOOK


Assalamualaikum... ^^

sihat semua...hehe

okay...untuk tutorial kali ini...korang leh ltakkan tulisan biru ngan mudah n senang jer...hehe...

nak taw cre nye...ikot step kat bawah..

01. LIKE page INI

02. ltakkan code ini

@[184559744940365:Type Disini TEXT kamu]

*yg warna merah tu korang leh tukar ngan ape2 text yg korang nk
(part ni jgn silap...kalo x xmnjadi)

03. DONE !

snang je kn...meyh la try...xpyh la pasni nk LIKE2 page semata2 nk dptkn tulisan biru tu...hehe ^^

sekian

p/s : sbnrnye ak dh thu cne diorg wat trick ni...kalo korang nk thu...fikir la sndiri ye...hehe

SONG OF MINE : ERUL AF9 - LEGASI CLEOPATRA

Assalamualaikum... ^^

lame x ltak lgu pilihan...hehe..

ok2..utk kali ini...ak pilih lagu ni (walaupun da agk lme)

psl ape ak ske lgu ni...lgu ni rncak dan ade unsur Kpop sket...hehe...

mmg best..tp satu jer...nk ikot Kpop tu boleh...tp jgn la smpai over sgt...okay2

anyway...ak still sokong muzik malaysia... :)

meyh lyn lgu ni kt SINI


Erul AF9
Legasi Cleopatra

Disangka jelita
Rupanya ruang ruang gelita
Mengapa

Dengan dibangga
Dan babak babak drama tipu daya
Tersurat dengan sendirinya

Telah disedari
Cukup sulit permainan ini
Kau nyalakan sendiri
Kini kau hadir
Hadir untuk kembali
Rasakan senyuman terakhir

Pemusnah dinasti imaginari
Coba coba coba difikir sendiri
Pemusnah impian asalkan bisa bahagia
Legasi cleopatra

Kau mengundang padah
Kerana jari-jari yang sudah berpunya
Disangkakan cinta
Sebenar benarnya cuma boneka
Kan biar sehingga hanya saja

Telah disedari
Cukup sulit permainan ini
Kau nyalakan sendiri
Kini kau hadir
Hadir untuk kembali
rasakan senyuman terakhir

Pemusnah dinasti imaginari
Coba coba coba difikir sendiri
Pemusnah impian asalkan bisa bahagia
Legasi dirinya

Dahulu bersamamu
Mimpi ngeriku
Rasa rasa ku pun begitu

Dahulu bersamamu
Rasa dosaku
Pura pura penuh palsu

(Pemusnah dinasti imaginari)

Pemusnah dinasti imaginari
Coba coba coba difikir sendiri
Pemusnah impian asalkan bisa bahagia
Legasi cleopatra

Pemusnah dinasti imaginari
Coba coba coba difikir sendiri
Pemusnah impian asalkan bisa bahagia
Legasi cleopatra


Sekian...

p/s : lagu best...tp MV biase2 jer..huhu

Ramadhan Giveaway !

Assalamualaikum... ^^

ni adalah giveaway kedua yg ak join....best jgak ade GA cmni...hehe

agak lumayan hadiah nye...so ape tggu lagi...meyh join jgak

klik kt banner bwh ni utk tahu syarat2 yg perlu dipenuhi...okay


senang je kan...ok la...sekian

p/s : kalo ak wat GA cmni...korang nk x?? hehe

FIFA WORLD CUP QUALIFIER : SINGAPORE VS MALAYSIA


Location : Stadium Jalan Besar, Singapore
Masa : 7.30 pm
vs



Ini merupakan perlawanan pusingan kedua bagi kelayakan Piala Dunia 2014...untuk kali ini, Malaysia bertandang ke gelanggang lawan, di Stadium Jalan Besar bagi menentang pasukan jiran, Singapura....untuk pengetahuan...Singapura sudah mendapat 'bye' utk pusingan pertama dan automatik ke pusingan kedua...mereka memiliki pemain import yang agak berbahaya seperti Alexander Duric...walaupun dalam usia 40 thn...still leh menunjukkan bisanya...bagi perlawanan kali ini...Malaysia menurunkan barisan serangan seperti Safee Sali dan Fakri Ashaari , manakala bahagian tengah seperti biasa diketuai oleh kapten pasukan, Safiq Rahim...Aidil Zafuan dan Norshahrul tidak diturunkan pada perlawanan mlm ni kerana kecederaan...

Malaysia bermula garang apabila berjaya menggegar kn gol tidak smpai seminit wisel permainan bermula...Safee Sali yang bijak mengambil bola lintang dari S Kunanlan berjaya menendang masuk ke pintu gol....mmg agak terkejut gak la...x sangka begitu cepat dapat jaringkan gol....no matter la orang kate Safee pemain bahaya...tapi kedudukan itu tidak lama....pada minit ke-7...Singapore berjaya merapatkan kedudukan menerusi sepakan percuma...

selepas gol tersebut...Singapore mula menunjukkan penguasaan bola...hasilnya...pada minit ke-21...Singapore menjarakkan jurang kpd 2-1 hasil jaringan Qiu Li, juga menerusi sepakan percuma...pada minit ke-43...satu lg gol berjaya disempurnakan oleh pemain veteran, Alexander Duric...tandukan cantik dari rakan sepasukan membantu nya memperoleh gol...belom ckup dengan gol tersebut...Singapore seakan2 berpesta gol apabila sekali lagi gawang gol dibolosi Singapore pada minit kecederaan...menjadikan kedudukan pada 1st half adlah 4-1...(wow..boleh kjar ke...huhu)

perlawanan pada separuh masa kedua menyaksikan dua kad merah dilayangkan pengadil bermula dengan kapten, Safiq Rahim yang melakukan kekasaran yang agak terok...pengadil kali ini agak tegas...xboleh nk buat apa...kne hormat kputusan pengadil....sedang Malaysia berhempas pulas dengan kekurangan satu pemain...seorang pemain Singapura, Ismail Yunos menerima kad merah setelah dilayangkan kad kuning kedua...menjadikan perlawanan seimbang semula dengan 10 pemain...permainan bertambah rancak apabila Abdul Hadi Yahaya dimasukkan...Malaysia cuba untuk bangkit dan hasilnya...pada minit ke 68....Malaysia berjaya menjaringkan gol kedua mereka menerusi Abdul Hadi Yahaya...belum ckup dengan itu...2 minit kemudian...Malaysia berjaya merapatkan jurang gol melalui Safee Sali...menjadikan kedudukan 4-3...(wahh...ade harapan :)) ...tapi apakan daya...belum ckup lgi dengan itu...pada minit ke-....singapura menjaringkan gol lagi...menerusi....

permainan berterosan hingga ke wisel penamat...menjadikan kedudukan 5-3 pada masa penuh...apa pun...Malaysia tetap mempunyai peluang untuk mara ke pusingan seterusnya apabila berlawan di gelanggang sendiri pada perlawanan timbal balik pada 28 Julai di Stadium Putra Bukit Jalil...sekian..

nak tgk gol...klik SINI dan SINI

p/s : hope Aidil leh smbuh segera...tolong bantu barisan pertahanan negara...jangan buat kesilapan lagi...

CARTA MUZIK MUZIK 26 : 23/07/11

01. Meet Uncle Hussein - Pokok

02. 3 Suara - Beribu Sesalan

03. 6ixth Sense - Cinta Matiku

04. Alyah - Kisah Hati

05. Yuna - Penakut

06. Hafiz - Awan Nano

07. Akim - Janji

08. Mila - Bebas

09. Shahir - Luar Biasa

10. VIP - Lagu Sedih

11. Nubhan - Mata Hati

12. Drama Band - Babak Pertama

13. Sofaz - Maaf Dari Hati

14. Adira - Ilusi

15. Bunkface - Dunia

16. Estranged - Pengganti

17. Spider - Kitasatu

18. Tomok - Bagaikan Bidadari

19. Adam - Kau

20. UK's - Lepaskanmu Kerana Terpaksa

***********************************************
Pencalonan Baru

Mohd - Nasib

Salma - Aku Permata

Faizal Tahir - Karma

***********************************************
Lagu Terkeluar

Ahdan - Di Sini Untukmu

Amanda Imani - Selamilah Cinta

Adi - Suatu Ketika

untuk mengundi...pergi je kt SINI untuk mengundi lagu2 yg sedia ada dlm carta...pastikan mendaftar sbg ahli sblm undi...okay...bagi sesiapa yg tidak sempat tgk Muzik Muzik td...leh check kt TONTON...search je muzik muzik 26 konfem kluar... ^^

okay...sekian..

MEDICAL CHECK UP : done! !


Assalamualaikum... ^^

pagi td ak gi uruskan medical check up....(lme nye xbuat ye)...last pn mse form 1 dlu psl nk msok MRSM...pegi sorang2 je naek motor (blaja uruskn sndiri) ...ak prefer g klinik je sbb lgi servis lgi cpat dan leh dpt mse tu gak...kalo kat hospital lmbt sikit...sebab kne wat appointment lg la apela...so amek mse lme...mls nk tggu lme2 so g la satu klinik kt bndar kota tinggi ni...

smpai je kt sane...antar surat check up tu ngan ic kt counter....bpe minit jer tros wat X-Ray...nk tgk ke hasilnye...xpyh la...xpnting pn...huhu...tp satu bnde nk tnye la...npe mse xray tu kne tarik nafas eh?? korang kne cmtu gak x? npe ye...(curious ni...huhu)

then utk ukur berat n tggi...agak lama xmeasure berat sndiri...bila tgk result

Height : 1.74 m
Weight : 61.5 kg

berat bdn xbyk berubah la...juz tmbh 500g jer (sket gler...huhu) ....tp mkn byk gler..cmne ni...huhu...

pastu ukr nadi ngn tekanan darah plak...kpd dak2 sains...nk tnye korang ngn result ak ni...huhu

Pulse/Nadi : 72
Blood Pressure/tekanan darah : 115/80 mmHg

mksdnye ape ek...dlu amek sains mse SPM tp da xbrape igt la...huhu...somebody help...huhu

lbih kurang sejam je kot ak nye urusan nk setel...kjap gler kn...nseb baek la...pasni leh setelkan bnde laen lak...hehe

sekian

p/s : kne byr brape?? harga standard jer...hehe

THE 100th FOLLOWER

Assalamualaikum...

setelah sekian lama...blog ni sudah mencapai follower yg ke-100

thniah kpada blogger Tentang Kita yg sudi menjadi followerku...

nk bg award sikit la...hehe


sori la...simple je buat...trima seadanya okay :)

award seterusnya akan diberi kpd follower ke-150...hehe ^^

sekian




SELAMAT HARI LAHIR PM

Assalamualaikum.. ^^

mungkin ade yang x thu bahawa tarikh lahir Perdana Menteri Malaysia sekarang...iaitu Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak adalah pada 23 Julai...(actually...ak pn bru taw..huhu)...yela kn...selama beliau mentadbir negara kita...langsung xthu tntang perkare2 cmni...huhu..

bersempena dengan hari lahir beliau...nak share la sket biodata tntang diri beliau :)

Tarikh lahir :
23 Julai 1953

Tempat lahir :
Kuala Lipis, Pahang

Tarikh menjadi PM :
6 April 2009

Latar pendidikan :
St John Institution, KL
Malvern College, Worcestershire, England
University of Nottingham

sempena hari lahir beliau...bagi la ucapan sikit utk pm kite nie...kate 1malaysia kn2 :)
kalo xnk wish kt komen bwh ni...kt page INI pn boleh..

-sekian-

*sumber : wikipedia

Segmen Kami Blogger 1Malaysia

tgh berblogwalking...trnampak lak satu entry menarik dripada cik POP....

ok la...bersempena dgn bulan kemerdekaan x lame lgi (juga bln puase gak...hehe)...meyh rmai2 memeriah kn nye dengan join segmen ni...hehe

bgi sesiapa yg rase2 nye berjiwa patriotik dan sayang kn negara...join la dgn klik kt banner bawah ni okay :)

okay...skrg ni nak memenuhi kriteria yg ditetapkan lak :

saya dari negeri JOHOR DARUL TAKZIM

inilah bendera negeri saya...cantek kn? :)

lagu negeri johor

Allah peliharakan Sultan
Anugerah kan dia segala kehormatan
Sihat dan ria
Kekal dan makmur

Luaskan kuasa
Menaungkan kami
Rakyat dipimpini berzaman lagi
Dengan merdeka bersatu hati
Allah berkati Johor

Allah selamatkan Sultan

untuk segmen ni...saya tag smua blogger kmj...hehe ^^

sekian

p/s : bagos la igt lgi lgu negeri sndiri... :)

REVIEW : ASIAN TOUR 2011 : MALAYSIA vs CHELSEA



Tempat : Stadium Putra Bukit Jalil
Masa : 8.45 pm

ini merupakan perlawanan persahabatan terakhir dari kelab epl...dimulakan dengan Arsenal dan Liverpool...kini giliran Chelsea pula untuk datang ke Malaysia...sebelum ni Chelsea pernah datang ke malaysia sebanyak dua kali...iaitu pada 2003 dan 2008...kali ini mereka memilih Malaysia sebagai destinasi jelajah asia mereka kali ini...(bagus nye malaysia...tiga kelab epl dtg sini...bkn sng tuu)

ok2...back to the main topic..untuk perlawanan ini...skuad Malaysia di bawah jurulatih Datuk K Rajagobal sudah berada di Singapura bagi menjalani latihan menjelang perlawanan kelayakan pusingan kedua FIFA 2014...kali ini, Malaysia menurunkan skuad campuran terdiri daripada pemain Olimpik dibimbing Ong Kim Swee serta beberapa pemain senior seperti Amri Yahyah dan Hairuddin Omar...

permainan banyak didominasi pasukan Chelsea...banyak pergerakan pantas dilakukan....tetapi pemain pertahanan malaysia bijak mengekang pergerakan mereka daripada masuk ke kawasan penalti....terdapat juga beberapa shots yang agak bahaya tetapi berjaya diselamatkan oleh penjaga gol, Farizal Marlias...akan tetapi, peluang gol hampir terbuka tetapi gagal disempurnakan Frank Lampard...ape pn...1st half tidak banyak menunjukkan percubaan dari pasukan malaysia kerana banyak disekat oleh pertahanan Chelsea...

permainan tampak lebih menarik pada 2nd half...bermula dengan penyudah berbahaya dari seorang pemain chelsea (sori la xtaw name...huhu) ....tetapi dapat berjaya ditepis keluar oleh penjaga gol...skuad pada 2nd half ni adlah 1st eleven utk Chelsea dan skuad Olimpik dri Malaysia...permainan agak mendebarkan seketika apabila kelekaan pertahanan chelsea menyebabkan penyerang malaysia terus menendang ke arah gol...tetapi tersasar...cubaan baik merampas bola...hehe

sampai la pada minit ke-80 kalo xsilap ....kesilapan pemain yang menolak Drogba jatoh menyebabkan free kick diberikan oleh pengadil kepada Chelsea...Drogba melakukan tendangan tersebut.....dan.....golll (err...yke ni...xcaye la) ...ish...biar btol...bola atas line tu...tpi nk wat cne...pengadil da fikir cmtu...hishh...smpai pengulas perlawanan ckp 'lucky goal'....mknenye bkn gol hebat mane pn....huhu...perlawanan menjadi hangat apabila malaysia beberapa kali cuba melakukan serangan tetapi sedikit tersasar dari gawang gol...kedudukan kekal hingga wisel penamat....

overall...bgi ak...permainan kali ni menampakkan kelainan...defend main ok...juz serangan kurang sikit...tpi xpe...skuad olimpik bimbingan Ong Kim Swee ni ade potensi jgak jika diambil oleh ketua jurulatih kebangsaan, Datuk K Rajagobal...so, leh dipertimbangkan x?? huhu
permainan menarik bagi kedua2 pasukan....

lpas ni...meyh ramai2 sokong Malaysia yang akan menentang Singapura pada Sabtu ni, 23 Julai,,,okay?? ^^

p/s : agak xpuas ati ngan gol chelsea...adoyai...

Segmen cx's : geng UiTM by campus

Assalamualaikum...^^

tgh check2 comment trjmpe satu komen dri blogger ni...

menggelarkan diri nye cx's ...dye request utk join segmen ni...hehe

nk join?? klik kt banner bwh ni okay..

seterusnya...nk jwab lak soklan yg perlu dijawab utk segmen ni...

UiTM Campus Mana :
Kampus Bandaraya Melaka

Course :
Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Kepujian)
(sori xtaw nk translate BI xtaw...huhu)

Part :
hmmm...xtaw la...Part 1 kott

okay la...sy tag kepada semua bakal pelajar UiTM di luar sne...meyh la join...leh tmbah kenalan skali...hehe ^^

-sekian-

p/s : kpd pljr uitm...follow la sye ye...leh share2 mklumat...sng nk cntct...hehe

TOP 50 RANKING UNIVERSITI MALAYSIA 2011


Assalamualaikum...

Memandangkan tngah mood nk masok u ni...pe kate kte check dlu ranking yg top kat Malaysia ni...tgk sket ade x universiti yg korang bakal menuntut nti...hehe...

okay...lets check it out !
  1. Universiti Sains Malaysia
  2. Universiti Teknologi Malaysia
  3. Universiti Kebangsaan Malaysia
  4. Universiti Putra Malaysia
  5. University of Malaya
  6. Universiti Malaysia Perlis
  7. Multimedia University
  8. Universiti Teknologi Mara
  9. Universiti Malaysia Pahang
  10. International Islamic University of Malaysia
  11. Universiti Utara Malaysia
  12. Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
  13. Universiti Tenaga Nasional
  14. Universiti Malaysia Sabah
  15. Open University Malaysia
  16. University of Nottingham Malaysia
  17. Universiti Teknologi Petronas
  18. Universiti Sains Islam Malaysia
  19. Universiti Pendidikan Sultan Idris
  20. Taylor’s University College
  21. Universiti Teknikal Malaysia Melaka
  22. Universiti Tunku Abdul Rahman
  23. Universiti Malaysia Terengganu
  24. Universiti Malaysia Sarawak
  25. Universiti Tun Abdul Razak
  26. Monash University Malaysia
  27. Universiti Industri Selangor
  28. Wawasan Open University
  29. UCSI University
  30. Curtin University of Technology Sarawak Campus
  31. Asia Pacific Institute of Information Technology
  32. International Medical University
  33. Help University College
  34. Tunku Abdul Rahman College
  35. Al Madinah International University
  36. Universiti Kuala Lumpur
  37. National Defence University of Malaysia
  38. Segi College
  39. Universiti Sultan Zainal Abidin
  40. Universiti Malaysia Kelantan
  41. Limkokwing University of Creative Technology
  42. KDU College
  43. Selangor International Islamic University College
  44. Sunway University College
  45. Malaysia Theological Seminary
  46. Malaysia University of Science & Technology
  47. Olympia College Malaysia
  48. Swinburne University of Technology Sarawak Campus
  49. Malaysian Institute of Management
  50. University of Malaya Medical Center
* yg warna merah tu bakal menjadi tempat pengajian ak...no 8 la...bagos2... ^^

source : http://beritasemasa.com/ranking-universiti

WORDLESS WEDNESDAY #3

Assalamualaikum.. ^^

its Wordless Wednesday again...

lets look for this week...


REALLY want this...huhu

why?? im speechless

'till next time

SENARAI LAMAN WEB BIASISWA




Assalamualaikum...

Ramai yang tertanya2 mane nak cari website untuk apply biasiswa ni ehh....

ni haa...ak bagi sekali banyak....pilih la yang mane korang nak yer...(jgn gelojoh...xbgos taw... :P)

okay...check it out !
1) PTPTN
www.ptptn.gov.my

2) Biasiswa Tunku Abdul Rahman
www.yayasantar.org.my

3) Felda Johore Bulker Sdn Bhd
www.feldaholdings.com

4) Jabatan Perkhidmatan Awam ( JPA )
www.jpa.gov.my

5) Jabatan Perkhidmatan Awam Negeri Sabah
www.sabah.gov.my/jpan

6) Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak
www.psc.sarawak.gov.my

7) Biasiswa Kerajaan Negeri Sabah
www.biasiswa.sabah.gov.my

8) Majlis Agama Islam Dan Adat Melayu Perak Darul Ridzuan
www.maiamp.gov.my

9) Pinjaman Pelajaran Kerajaan Negeri Perak
biasiswa.perak.gov.my @ www.perak.gov.my

10) Majlis Agama Islam Negeri Johor
www.maij.gov.my

11) Pinjaman Kerajaan Negeri Pulau Pinang
epp.penang.gov.my

12) Pinjaman Pelajaran kerajaan Negeri Selangor
www.selangor.gov.my

13) Tabung Amanah Pendidikan Negeri Melaka (TAPEN )
tapem.melaka.gov.my

14) Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia
www.frim.gov.my

15) Gamuda Berhad
www.gamuda.com.my

16) Jabatan Kebajikan Masyarakat Wilayah Persekutuan
www.jkmwpkl.gov.my

17) Kumpulan Wang Simpanan Pekerja
www.kwsp.gov.my

18) Lembaga Zakat Selangor
www.e-zakat.com.my

19) Bank Rakyat Malaysia Berhad
www.bankrakyat.com.my @ www.yayasanbankrakyat.com.my

20) Majlis Amanah Rakyat
www.mara.gov.my

21) Pusat Zakat Sabah
www.zakat.sabah.gov.my

22) Yayasan Negeri Sembilan
www.yns.gov.my

23) Skim Biasiswa National Science F
www.masduke.net/download/nsf.d​oc

24) Kementerian Sains, Teknologi Dan Inovasi Malaysia
www.mosti.gov.my

25) Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO )
www.perkeso.gov.my

26) Permodalan Nasional Berhad (PNB)
www.pnb.com.my

27) Sarawak Shell Berhad
www.shell.com.my

28) Sapura Industrial Berhad
www.sapuraindustrial.com.my

29) Terengganu Advanced Technical Institute
www.tatiuc.edu.my

31) Yayasan Felcra
esistem.felcra.com.my/yayasan/​index.html

32) Yayasan Pahang
www.yp.org.my

33) Yayasan Sabah
www.ysnet.org.my

34) Yayasan Selangor
www.yayasanselangor.org.my

35) Yayasan Tenaga Nasional Berhad
yayasan.tnb.com.my

36) Yayasan Kelantan Darulnaim (YAKIN )
www.yakin.kelantan.gov.my

37) Yayasan Terengganu
www.ytrg.terengganu.gov.my

38) Yayasan Pelajaran Johor (YPJ )
www.johordt.gov.my/ypj
p/s : sori la kalo ade website yg silap...juz share saje... ^^

Saya Dari Universiti Teknologi MARA

Assalamualaikum... ^^

x lame lgi nk msok universiti...xsngke...cpat jer mse brlalu...insyaallah 6 September ni akan mula mendaftar...(dpt la raye lme sket..huhu) ...ape pn...ni adalah segmen yg ak join dri rakan blogger di kmj gak...nme nye Suhazli Muhamad...bru gak dlm dunia blogging ni mcm ak..huhu...bgi sesiapa yg nk join gak segmen ni...klik banner kt bawah ye ^^


ak join pn sebab ade logo universiti yg bakal ak dftar nt...hehe...okay la...meyh knal2 sket ape course n tmpat yg ak akn smbung blajar..

nama panggilan arep
bakal melanjutkan pelajaran dalam Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Kepujian)
di Universiti Teknologi MARA, Kampus Bandaraya Melaka

rmai mmber2 yg sme tmpat...so xdela kesunyian ak kt sne nt...hehe...

kpd senior2 ku nt...mintk tnjuk ajar ye...hehe (tp jgn buli sy lak...huhu)

sekian..

CARTA MUZIK MUZIK 26 : 16/07/11


01. Meet Uncle Hussein - Pokok

02. Alyah - Kisah Hati

03. Yuna - Penakut

04. Hafiz - Awan Nano

05. Akim - Janji

06. Adira - Ilusi

07. Shahir - Luar Biasa

08. Mila - Bebas

09. Nubhan - Mata Hati

10. Sofaz - Maaf Dari Hati

11. VIP - Lagu Sedih

12. Bunkface - Dunia

13. Estranged - Pengganti

14. Drama Band - Babak Pertama

15. Adi - Suatu Ketika

16. Spider - Kita Satu

17. Tomok - Bagaikan Bidadari

18. Adam - Kau

19. Amanda Imani - Selamilah Cinta

20. Ahdan - Disini Untukmu

***********************************************
Pencalonan Baru

UK's - Lepaskanmu Kerana Terpaksa

Shila, Ning Baizura, Jaclyn Victor - Beribu Sesalan

6ixth Sense - Cinta Matiku

***********************************************
Lagu Terkeluar

1st Edition ft Aizat Amdan - Perpisahan Ini

Afee Utopia - Demi Kebahagiaan

Hujan - Muda

untuk mengundi...pergi je kt SINI untuk mengundi lagu2 yg sedia ada dlm carta...pastikan mendaftar sbg ahli sblm undi...okay...bagi sesiapa yg tidak sempat tgk Muzik Muzik td...leh check kt TONTON...search je muzik muzik 26 konfem kluar... ^^

okay...sekian..

REVIEW : ASIAN TOUR 2011 : MALAYSIA vs LIVERPOOL




Tempat : Stadium Putra Bukit Jalil
Masa : 5.45 pm


vs
smpat gak ak taw result perlawanan antara pasukan Malaysia menentang Liverpool...satu lagi kelab EPL....seriously...agak baek berbanding perlawanan dengan Arsenal aritu...lgi2 ni first time kunjungan Liverpool ke Malaysia...peluang ini sangat dinantikan khususnya kepada peminat setia Liverpool...

Full Match Results :
Malaysia 3 - 6 Liverpool

bagi perlawanan kali ini...ak rasa puas hati sebab malaysia sudah menunjukkan corak permainan yang konsisten...setakat 1st half...malaysia yang menurunkan kesebelasan utama mereka mempamerkan aksi meyakinkan dengan penjaga gol kali ni digalas oleh Mohd Sharbinee Allawee...ok...skrg nk mulakan ulasan ak (haha...da mcm juruhebah je...)...

ok2..sepanjang separuh masa pertama, kedua2 pasukan saling bertukar serangan dan tidak banyak percubaan merbahaya yang dilakukan oleh Liverpool....namun, pada minit ke-26, pengadil menghadiahkan sepakan penalti kepada Liverpool disebabkan kesilapan Safee Sali yang menjatohkan Andy Carroll...sepakan disempurnakan oleh Charlie Adams...pemain baru dibeli oleh Liverpool...menewaskan penjaga gol Malaysia...kedudukan 1-0 kekal sehingga lah pada minit ke-42, Malaysia akhirnye berjaya menjaringkan gol pertama menerusi jaringan cantik kapten, Safiq Rahim hasil dari sepakan percuma dari jarak 20 meter..gol ni mmg terbaekk...laju jer menggegar gawang gol....Safiq mmg x dinafikan mempunyai sepakan yg slalu menepati ke arah gol...kedudukan kekal hingga tamat separuh masa pertama..

masuk jer separuh masa kedua...lebih banyak gol dihasilkan...dengan penjaga gol diganti dengan Khairul Fahmi....pemain2 lain pn ade yg ditukar bgi mmberi peluang untuk beraksi....tp percaturan jurulatih, Datuk K Rajagobal agak terjejas kerana Liverpool menukar semua pemain nya dengan pemain utama mereka...bermula lah permainan yang sebenar...(cehh.haha)....bgi ak...defend untuk 2nd half ni...agak terok la...banyak bgi ruang untuk liverpool melancarkan serangan...hasilnya, pada minit ke-67, gol kedua berjaya dijaringkan...(gol mudahh je ak rase...tp silap defend kot)...menjadikan kedudukan sekarang 2-1...belum reda ngn gol tersebut...sekali lagi gawang malaysia bolos dua minit kemudian...(haishh...ni salah keeper ke...slh defend...huhu)...Liverpool teros menunjukkan penguasaan mereka dengan satu lg gol pada minit ke-75...hmmm...da 4-1 da....xkn nk klh trok mcm lwn Arsenal aritu....

sedang rase agak bengang tu...tiba2 'GOOALLLL' dari pasukan Malaysia...hasil jaringan Safee Sali yang dibantu oleh Amirulhadi Zainal pada minit ke 78....pasukan teros mengaum apabila berjaya menjaringkan gol ketiga juga menerusi Safee Sali tiga minit kemudian...hantaran jaoh yg diterima pantas dimanfaatkan Safee Sali dan menjadikan kedudukan 4-3...(ade harapan nie...seri pn jadi la)....sedang nk memuji pasukan Malaysia...tiba2...gawang gol malaysia dibolosi lagi sebanyk dua kali...(aishh...ape kess ni....ni yg ak bengang ni...)....defend bermain agak terok arini...banyak sangat bagi peluang...sbnrnya boleh je sekat kawalan bola Liverpool tu...tp entah knape...pemain seakan2 'tido'...

kesimpulannya, perlawanan td boleh dikatakan agak bagos berbanding sblm ni...bkn mudah untuk membolosi gawang Liverpool...thniah kepada Safiq Rahim dan Safee Sali kerana telah menyumbangkan gol...misi selepas ini adlah berdepan Singapura bagi kelayakan piala dunia 2014...untuk perlawanan menentang Chelsea...pasukan yang dibimbing Ong Kim Swee akan menggalas tanggungjawab menentang kelab tersebut....

ok...sekian.. ^^

p/s : hope Malaysia dpt memperbaiki kualiti defender mereka...

SONG OF MINE : MBLAQ - MONA LISA

Assalamualaikum..

Annyeong-haseyo.. ^^

kali ni nk share ngn korang lagu trbaru dri satu lgi group from Korea.. MBLAQ
(xabes2 ngn korea, xbosan ke...huhu...da mmg addicted nk wt cne kn)

ape pn...lgu ni la yg membuatkan ak mnat ngn grup ni...arrangement muzik diorg agak catchy...trasa nk menari sekali jer...(da tgk MV nye...ssh gak la nk ikot dance step..huhu)....mmg best...

tajuk lagu pn agak unik kn....MONA LISA...seperti yg korang taw...Mona Lisa merupakan suatu lukisan yg dilukis oleh Leonardo da Vinci (kalo silap mintk btolkn ye... :) )....kire nye dlm lgu ni...mengisahkan tntang seseorang yg ske akn sorang nie...tp tkot tidak dpt memiliki seperti Mona Lisa yg hanya sekadar lukisan (sekadar yg ak phm la...pndpt org laen2 )....jom lyn lgu ni kt SINI or leh dgr kt blog ni (sementara still ltak ler..huhu)....kt bwh ni ade serta kan lirik nyer sekali supaya korang leh phm...hehe

Artist : MBLAQ
Song Title : Mona Lisa
From : MBLAQ 3rd Mini Album

Hangul

Leggo everybody on the left
everybody on the right
everybody everybody in the house say
Lalalalala Oh Lalalalala Oh
Lalalalalala

Bฺaby say yeah yeah yeah yes
Don't say no no no no
눈을 뗄 수 없어
널 가질수가 없대도 도 도 도
이런 적 첨이야 나를 봐
왜 어딜 봐 불러도
아무 대답 없는 넌 모나리자
여긴 너의 자리야 날 떠나지마

I Know I Know I Know I Know
사랑해 사랑해 사랑한다
태양보다 뜨겁게 원한다
넌 가질 수 없는
모나리자 같아서 두려워

내게 안녕이라 말하지마
그런 눈빛으로 내게 말하지마
Baby SAY YES Baby SAY YES
모나리자 같은 표정을하고
Oh oh oh oh oh Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
난 멍하니서서 바라보고있어

You never Know
니가 내여자가 될지
난 결국 또 너를 바라보게 됐지
아무말 없이 무표정한듯
웃으며 넌 멀어지고있어

I Know I Know I Know I Know
사랑해 사랑해 사랑한다
이렇게 소리쳐 불러본다
넌 가질 수 없는
모나리자 같아서 두려워

내게 안녕이라 말하지마 그런
눈빛으로 내게 말하지마
Baby SAY YES Baby SAY YES
모나리자 같은 표정을 하고
Oh oh oh oh oh Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
난 멍하니서서 바라보고있어

널 만질수는 없지만
널 가질수는 없지만 널원해

everybody on the left
everybody on the right
everybody everybody
in the house say
Lalalalala Oh Lalalalala Oh
Lalalalalala

내게 안녕이라 말하지마
그런 눈빛으로 내게 말하지마
Baby SAY YES Baby SAY YES
모나리자 같은 표정을 하고
Oh oh oh oh oh Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
난 멍하니서서 바라보고있어

Romanization

Leggo everybody on the left
everybody on the right
everybody everybody in the house say
Lalalalala Oh Lalalalala
Oh Lalalalalala

Baby say yeah yeah yeah yes
Don't say no no no no
nun-eul ttel su eobs-eo neol gajilsuga eobsdaedo do do do
ileon jeog cheom-iya naleul bwa wae eodil bwa
bulleodo amu daedab eobsneun neon monalija
yeogin neoui jaliya nal tteonajima

I Know I Know I Know I Know
salanghae salanghae salanghanda
taeyangboda tteugeobge wonhanda
neon gajil su eobsneun monalija gat-aseo dulyeowo

naege annyeong-ila malhajima
geuleon nunbich-eulo naege malhajima
Baby SAY YES Baby SAY YES
monalija gat-eun pyojeong-eulhago
Oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
nan meonghaniseoseo balabogoiss-eo

You never Know niga naeyeojaga doelji
nan gyeolgug tto neoleul balaboge dwaessji
amumal eobs-i mupyojeonghandeus us-eumyeo
neon meol-eojigoiss-eo

I Know I Know I Know I Know
salanghae salanghae salanghanda
ileohge solichyeo bulleobonda
neon gajil su eobsneun monalija gat-aseo dulyeowo

naege annyeong-ila malhajima
geuleon nunbich-eulo naege malhajima
Baby SAY YES Baby SAY YES
monalija gat-eun pyojeong-eul hago
Oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
nan meonghaniseoseo balabogoiss-eo

neol manjilsuneun eobsjiman
neol gajilsuneun eobsjiman neol-wonhae

everybody on the left
everybody on the right
everybody everybody in the house say
Lalalalala Oh Lalalalala Oh
Lalalalalala

naege annyeong-ila malhajima
geuleon nunbich-eulo naege malhajima
Baby SAY YES Baby SAY YES
monalija gat-eun pyojeong-eul hago
Oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
nan meonghaniseoseo balabogoiss-eo

Translation

Leggo everybody on the left
everybody on the right
everybody everybody in the house say
Lalalalala Oh Lalalalala Oh
Lalalalalala

Baby say yeah yeah yeah yes
Don't say no no no no
I can’t take my eyes off
Even when I know I can’t have you
This is happening for the first time, look at me
Even when I call why? Where are you looking?
You are like a Mona Lisa without any answer
This is your spot, don’t leave me

I Know I Know I Know I Know
Love you, love you, I love you
I want you more passionately than the sun
But I’m afraid that you are like the Mona Lisa I can’t have

Don’t say goodbye to me
Don’t talk to me with that kind of look
Baby SAY YES Baby SAY YES
Putting on the same expression as a Mona Lisa
Oh oh oh oh oh Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
I am looking at you in a daze

You never Know
That you might become my girl
That I might end up looking at you again
Without a word, on your expressionless face
You are laughing as you are moving further away

I Know I Know I Know I Know
Love you, love you, I love you
Like this shout, I am calling for you
But I’m afraid that you are like the Mona Lisa I can’t have

Don’t say goodbye to me
Don’t talk to me with that kind of look
Baby SAY YES Baby SAY YES
Putting on the same expression as a Mona Lisa
Oh oh oh oh oh Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
I am looking at you in a daze

I can’t touch you
I can’t have you, but I want you

everybody on the left
everybody on the right
everybody everybody
in the house say
Lalalalala Oh Lalalalala Oh
Lalalalalala

Don’t say goodbye to me
Don’t talk to me with that kind of look
Baby SAY YES Baby SAY YES
Putting on the same expression as a Mona Lisa
Oh oh oh oh oh Oh oh oh oh oh
Oh Baby SAY YES Baby SAY YES
I am standing as I look at you in a daze

source : Daily K Pop News

p/s : pasni nak cari lgu melayu yg bru2 lak...huhu

PENANTIAN YANG BERBALOI


Assalamualaikum... ^^

akhirnyer...stlh lme menunggu...saatnya sudah tiba...arini result UPU sudah dikeluarkan...lpas kol 12 tgh hari td...ak ngn x sbr nye check la dpt course n universiti yg mane...

biasa lah kn...bila nk taw result upu ni...mmg sesak la...mcm kt jalanraya...'jam' gler nk bkk page...tp berkat kesabaran ak...dpt gak ak bkk...huhu

setelah dimasukkan maklumat yg berkaitan...akhirnyer....

kalo nk lg clear...klik je gmbr tu okay....

alhamdulillah....dpt gak tawaran untuk UiTM...walaupun tu sbnrnyer 2nd choice ak slpas UM...tp berbaloi la sbb dgr2 kt situ pn bgos gak pembelajaran nyer...lg pn...bkn senang nk msok UM tu...MUET ngn PNGK kne power la...ak lak kureng kt MUET...sket je lg...tp xpe la....bnde da brlalu....ape pn...cngrats bg semua yg berjaye....n kd sesiapa yg sme tmpat ngn ak....gtaw la yer...mne la atw leh jmpe nt kt sne...huhu...

nk cerita sket psl UPU nie...sblm ni...ak mmg nk msok UUM...mse fasa 1 ak ltak UUM first choice...nk jgak rse dok jaoh2 kn...tp ntah knape...tukar pulak mse fasa 2...kalo x...mybe ak dpt UUM kott (fuhh...jaoh glerr)...parent ak pn xnk bg jaoh2 sgt....ssh nt mse nk dtg melawat...huhu...ak pn xnk la menyusahkan mereka...ni pn kire paling jaoh la ak pegi...(slpas kt tangkak dlu)...

ape pn...,masih terlalu awal lagi untuk bercerita tntang perancangan seterusnya....juz misi skrg nk cri scholarship jer...dgr2 jpa ade bkk...hopefully ade la...kalo leh xk mohon PTPTN tu...seksa nk membayar nt...huhu

ok la...sekian... ^^









PENANTIAN BAKAL BERAKHIR

Assalamualaikum..

pehal lak ttbe wat tajuk cmtu?? haha...psl esok result UPU da nak kluar...tu yg ak rse xsbr sgt nk taw...yela kn...da bpe bulan menunggu keputusan...smpai da xtahan lagi....(cehh...laen mcm jer kn :P)...ape pn...byk reaksi2 yg ak tgk kt status2 facebook mmber...ade yg cuak...risau...takot...dan xtrlpe jge ade yg tenang jer (mcm aku ^^) bkn ape...kte da cbe yg terbaek...juz ak harapkan pilihan yg ak dpt ni adlah bersesuaian dgn ak...

result UPU akan dikeluarkan bermula jam 12 tengah hari (15 Julai 2011)....cara nk check ade 2...SMS dan website...

SMS

UPU RESULT (IC ANDA) dan HANTAR KE 15888

WEBSITE

http://upu.mohe.gov.my

atau

http://www.jpt.uum.edu.my/

*mybe ramai yg da post ni...tp xpe sekadar peringatan... ^^

sekian

MARI-MARI PROMOTE BLOG KAW3X

Assalamualaikum..

stlh di tag oleh Zulqarnain Musa...akpn join la satu lg segmen ni...motif nye lbih kurang same...utk rmaikan follower dan meramaikan kenalan (ayat btol ke ak ni :P)

okay2...sape2 yg nk join leh klik banner kt bawah ni
nmpk bergaya je abg kt atas ni kn..so, jom ramai2 join...arini je...14 JULAI 2011

sekian...till next time ^^

REVIEW : ASIAN TOUR 2011 : MALAYSIA vs ARSENAL

Location : Stadium Putra Bukit Jalil
Time : 8.45 pm


vs

At last...pasukan EPL pilihan ak, ARSENAL memilih Malaysia untuk perlawanan pra-musim mereka kali ni...kali terakhir mereka dtg Malaysia adalah pada 1999...lme tu...huhu

itu perkara yang membuatkan ak happy...tp sayang nya...entah apa masalahnya...xde siaran LIVE kt tv...mahupun kt Astro (walaupun kt umah ak xde Astro)...ak igtkn RTM ade la siarkan tp xde gak...ade pn nt siaran tertunda...org da taw result da mls nk tgk daa...adoyai...pkir la weyh...

okay2...back 2 the main topic...disebabkan xdpt tgk live...so mencari2 la web streaming utk tgk gak perlawanan ini...akhirnye dpt gak...tp mse da 20 minit berlalu..sdey xdpt tgk dri awl...tp ak bg la ulasan jgak utk perlawanan ni...(stkt yg ak dpt tgk la)

Arsenal memulakan permainan dengan menurunkan pemain yg sudah lama tidak beraksi seperti Denilson dan Ramsey...dpt tgk gak pemain2 yg bru beraksi buat kali pertama bersama skuad senior Arsenal iaitu Ryo Miyaichi dari Jepun...power gak la skill dye...byk kali wat gerakan utk rakan sepasukan...bg Malaysia pula, jurulatih, Datuk K Rajagobal memilih pasukan kesebelasan utama yg tidak byk berubah daripada perlawanan sebelum ini...fokus kali ini adlah untuk melihat kombinasi yg terbaek untuk diturunkan menentang Singapura pada 23 Julai ini...jentera serangan diketuai Norshahrul Idlan Talaha, pemain sayap AmirulHadi dan S Kunalan serta tengah oleh kapten Safiq Rahim

Arsenal bermula garang apabila seawal minit ke 5, gol disumbangkan oleh Aaron Ramsey menerusi sepakan penalti....Malaysia cuba bangkit tetapi hantaran mereka kerap tidak menepati sasaran sehingga mudah untuk dirampas pemain Arsenal ...ape pn...pasukan kebangsaan juga ada melalukan beberapa serangan tetapi dapat disekat oleh pertahanan Arsenal yg diketuai Thomas Vermaelen ...

Gol kedua dijaringkan Theo Walcott pada minit ke 43...tp ak rse gol tu senang2 je dpt...cehh...tp igtkan bolos dua kali pn da ckup...rpenye ade lg pada 2nd half

bermula dengan beberapa gerakan...pintu gawang Malaysia sekali lagi bolos pada minit ke-58 menerusi Carlos Vela....(time ni...ak da mule rse bosn...lg2 ngn streaming intrnet yg trok gler...huhu)...tp ak troskan tgk...ketika perlawanan hampr sampai ke penghujung..satu lagi gol dijaringkan menerusi Thomas Rosicky pada minit 90+...(aduss...klh trok ni...huhu)....

sepanjang perlawanan tersebut, K Rajagobal beberapa kali melakukan pertukaran pemain bagi memberi peluang untuk beraksi dan menunjukkan skill bermain mereka untuk mendapat tempat di dalam kesebelasan utama dalam perlawanan menentang Singapura nanti...tetapi masih belum dapat menandingi ketangkasan dan stamina yg diperoleh pasukan Arsenal...pemain2 seperti Robin Van Persie, Samir Nasri dan Bacary Sagna dimasukkan pada babak kedua...membuatkan suasana di stadium agak riuh seketika...jurulatih Arsene Wenger kelihatan tenang sepanjang perlawanan itu, mungkin disebabkan tidak banyak gerakan berbahaya dicipta oleh Malaysia...

secara konklusinya, Malaysia sudah mencuba untuk mempamerkan aksi terbaek menentang Arsenal...memang tidak dinafikan bukan mudah untuk mengatasi pasukan bertaraf antarabangsa seperti Arsenal...hope lpas ni leh wat lgi bgus menjelang perlawanan menentang Liverpool...dijangka hari Sabtu ini....okay, sekian ^^

untuk full match report...klik SINI

p/s : hope ada siarkan live untuk match ngn Liverpool n Chelsea..

WORDLESS WEDNESDAY #2

Assalamualaikum...

My second Wordless Wednesday ^^

Lets look for this week's entry
Juz accept what u get this Thursday...

Gudluck for the UPU result ^^

till next time

KAMEN RIDER : dulu hingga sekarang


Assalamualaikum... ^^

lame x update blog ( pdhal xde la lme sgt)

juz xde idea nk share bersama pembaca blogger sekalian (cehh...ayat skema lak ttbe :P)

okay2...utk entry kali ni...nk cter sket psl KAMEN RIDER.....amek ko...besar ak taip tu...psl ape...ak mnat gler ngn siri dri Jepun ni...

ak rse Kamen Rider ni bkn la utk bdak2 je...namun remaja2 n dewasa yg smpai 30-an still lyn cter ni taw...xcye...tgk comment2 kt youtube psl kamen rider tu...kalo ikutkn asal penubuhan kamen rider pn (bg sesiapa yg tau la)...pn dri era 1970an lg taw...smpai skrg msih berthn lagi...tp ak start ske kamen rider mse Kamen Rider Kuuga...terbaek...mmg slalu ak tgk...kt NTV7 kot kalo xslap mse tu...

tp siri tu bkn nye paling ak minat...byk lg sbnrnye siri kamen rider laen yg lgi best n canggih...kt bwh ni ade list kamen rider serta logo...

Kamen Rider Kuuga
Kamen Rider Agito
Kamen Rider RyukiKamen Rider Faiz (555)Kamen Rider Blade
Kamen Rider Hibiki
Kamen Rider KabutoKamen Rider Den-OKamen Rider KivaKamen Rider DecadeKamen Rider Double (W)Kamen Rider OOOKamen Rider Fourze (To be released on September 2011)

complete list utk kamen rider era heisei...
(xtaw la sbb ape dinamakan sedemikian...dpt info nt ak share ^^)

di antara semua siri ni...kalo ikotkn smer ak ske tp yg pling best rse nye Den-O dan OOO sbb byk forms n finisher leh tgk... hehe ^^

okay la...sekian...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Archive

Total Pageviews